Menestys on taito jonka voit oppia . Opettele tehokas kurinalainen ajankäyttö ja luo itsellesi jatkuvan oppimisen puitteet . Näitä seitsemää menestystekijää seuraamalla saat huomattavasti enemmän aikaan, olet tehokkaampi ja saat enemmän aikaan työssä ja vapaa-aikanasi.
1 . Opettele työskentelemään oikein. Pidä työ ja vapaa-aika tasapainossa.
Pakota itsesi työskentelemään tehokkaasti ja tuottavasti . Tee jokainen aloittamasi asia kerralla loppuun saakka. Aloita aina päiväsi ikävimmistä asioista ja saat energiaa muiden asioiden hoitamiseen. Älä aikaile ja kiertele asioiden hoitamisessa, tartu niihin tomerasti heti. Aloita päiväsi tekemällä heti jotain hyödyllistä, mitä tahansa, jotta pääset vauhtiin.
Ole ammattilainen ja nauti kaikesta tekemisestäsi. Nuku hyvin ja syö terveellisesti. Liiku vähintään 3 kertaa viikossa 30 min. Älä tuhlaa elämääsi television tai sähköisen median seurassa, vaan vietä vapaa-aikasi läheistesi ja perheesi kanssa. Pidä hyvää huolta ystävyyssuhteistasi.
2 . Työskentele nopeammin
Ota aamusta vauhtia . Tee työsi nopeasti, toimi aina reaaliajassa. Soita heti takaisin . Tee päätökset nopeasti . Ajoita sähköpostien lukeminen muutamaan kertaan päivässä ja vastaa niihin heti luettuasi. Tee listoja ja laita asiasi tärkeysjärjestykseen. Aloita aina tekemällä tärkeimmät asiat ensin.
3 . Työskentele pidempään
Aloita joka aamu hieman muita aiemmin. Tee joka päivä hieman ylimääräistä. Käytä aamuhetket suunnitteluun, kun on rauhallista. Lopeta päiväsi seuraavan päivän suunnitteluun. Syö kevyitä, terveellisiä lounaita. Kaikki päivittäiset tekemäsi voit kertoa 365 kertaa vuoden aikana. Kilometrin kävely päivässä tekee 365 km vuodessa. Tunti suunnittelua päivässä tekee 365 tuntia vuodessa. 1 kirja viikossa tekee 52 kirjaa vuodessa.
4 . Työskentele hyvässä yhteistyössä muiden kanssa
Työskentele ryhmissä , työskentele muiden ihmisten kanssa . Moniin asioihin menee yhdeltä ihmiseltä paljon aikaa, mutta osaava ryhmä saa tehtyä työn nopeasti. Mieti, suunnittele muiden kanssa, olkaa tehokkaampia yhdessä, jakakaa työt järkeviin osiin aina kun se on mahdollista.
5 . Tee enemmän tärkeitä asioita
Muista kaiken aikaa 80/20 sääntö. 20 % siitä mitä teet, tuo 80 % tuloksistasi. Ole kurinalainen kaikessa mitä teet. Keskity oleellisiin ja delegoi kaikki työt, jotka eivät ole tavoitteen kannalta tuottavia tehtäviä. Älä häiritse muita, keskity työaikasi tehtäviesi hoitoon ja vapaa-aikasi pyhitä perheelle ja ystävillesi. Rajaa aikasi, ole siinä tehokas ja huolellinen.
6 . Niputa samankaltaiset työt
Huolla ajanhallintaasi kaiken aikaa. Suunnittele asiat niin että pystyt tekemään samankaltaiset asiat samaan aikaan. Käytä informoinnissa ryhmäviestejä. Tee kaikki asiat vain yhden kerran, älä jätä asioita kesken. Tee yksi asia kerrallaan ja loppuun saakka. Lue sähköpostit ja sosiaalinen media vain sovittuina aikoina. Älä keskeytä tehtäviäsi. Älä roiku sähköpostissa ja sosiaalisessa mediassa ilman suunnitelmaa ja ajanhallintaa.
7 . Tee avaintehtäväsi aina ensi
Mieti mistä sinulle maksetaan. Teetkö toimenkuvasi ja vastuualueesi mukaisia työtehtäviä joka hetki. Jaa palkkasi minuutteihin ja mieti onko sinun järkevä tehdä juuri tätä tehtävää, voiko tämän delegoida, jos kustannuksesi ylittävät tehtävän tuoman hyödyn. Olisitko tuottavampi jossakin toisessa tehtävässä. Tee listoja, laita ne tärkeysjärjestykseen ja mieti maksetaanko sinulle juuri niiden tehtävien tekemisestä. Mieti joka päivä palkattaisiinko sinut näihin tehtäviin tänään, jos suoriudut päivästäsi niin kuin olet suunnitellut.